عنوان الموضوع : لازالة اتار حب الشباب نهاءيا بطريقة سهلة و بمكون واحد!!!! و هو... للعناية بالبشرة
مقدم من طرف منتديات الضيافة العربية

لازالة اتار حب الشباب نهاءيا بطريقة سهلة و بمكون واحد!!!! و هو...

طبعا مش قادرة اقولكم اثار حب الشباب يعنى ايه - ماساة طبعا وسنين وسنين وما تروح تلك الاثار اللعينة وكل ما تروح حبية تسيب اثر مكانها وتظهر حبة فى مكان تانى وهكذا

والان احب اطمنكم انى فعلا وجدت الحل بس ارجو منكم ان تدعو لى بالذرية الصالحة وان تقيموى موضوعى اذا كان يستحق التقييم جزاكم الله خير

لكن الحل بسيط جدا ولسه مش حاوقوكم الحل دابا - البنات الا عنهم حب شباب وبالتالى ترك اثر ان هما بشرتهم دهنية والبشرة الدهنية دى مش بتعجز بسرعة يعنى مثلا حيبقى عندك خمسين سنة وشكلك عندك 30 ولو شفتى واحدة من صحابك بس بشرتها مش دهنية كتلاقى الفرق شكلك حيبقى اصغر منها بكتير ودى طبعا ميزة حلوة جدا يعنى لازم تعرفوا ان الانسان مش لازم ياخد كل حاجة فيحمد ربنا على النعمة الا عطاهله .

نرجع لموضوعنا السر هو

هو

هو

هو

زيت اللوز المر فقطططططططططططططططططططط

كل يوم بالليل تدهنى وجهك بزيت اللوز المر بعد يومين تقريبا انتى بنفسك حتلاقى قشور على وجهك وان بشرتك بقيت زى ما تكون غامقة شوية ليه لان مثلا التقشير الكيمائى بيبقى على كذا جلسة ويبقى فى خلال الجلسات دى شكلك بشع عشانن الوجه بيطلع قشور كثيرا فيبقى وجهك غامق من اثار الجلد الميت

لكن

اذا واظبتى عليها فانه يقضى على التصبغات الجلدية وفى خلال شهر على الاكثر شوفى النتيجة بنفسك

والافضل

انك تستخدمى معه مقشر مرتين فى الاسبوع او مرة فى الاسبوع حسب فراغك عشان تزيلى الجلد الميت اول باول وشوفى بعد كده البشرة المشرقة وادعيللى

كمان فى مفاجاة جميلة جدا
!

!

!

استخدمى ايضا فى خلال هذه الفترة زيت اللوز الحلو تحت العين يعنى وانتى جاية تنامى ادهنى وجهك بزيت اللوز المر وتحت العين بزيت اللوز الحلو وشوفى النتيجة بنفسك حتلاقى لو فى هالات سودا حتروح والخطوط الرفيعة حتقل مع الاستخدام وكل ما تواظبى عليه انتى بنفسك حتشوفى الاختلاف - بشرة ناضرة خالية من التجاعيد واى الوان اوو بقع غير مرغوب فيها بالبشرة

ايه رايكم بقى - يالا استغنى عن كل المستحضرات والوصفات ووجع الدماغ الا عندك كله واجرى اشترى من الصيدلية زجاجة زيت لوز حلو وزجاجة زيت لوز مر تمنهم على بعض 10 جنيه يعنى حوالى 6 ريال او درهم

بس اهم حاجة انك تواظبى عليه مش تستخدميه واول ما يبدأ وشك يغير الجلد ويقشر تملى وتتركيه - انا عن نفسى خلاص اعتبرته واحد من روتين اليومى قبل النوم ادهن وشى واقرأ شوية قران قبل النوم لحد ما الزيت ينشف على وجهى عشان المخدة لا تتسخ ههههههه وبعدين اقول الاذكار وانام

زيت بسيط ورخيص وله مفعول العجب

>>>>> ردود الأعضـــــــــــــــــــاء على الموضوع <<<<<
==================================

>>>> الرد الأول :

اي الشركه تستخدمي منها الزيت

__________________________________________________ __________

>>>> الرد الثاني :

فعلا انا داومت عليه فترة طويلة والنتيجة مليحة بس ها الحين انا استعمل فقط زيت اللوز الحلو.

>>>> الرد الثالث :

تسلمين حبيبتي

والله يدوم جمالك على طوووول

عندي سؤال يا أختي:

ممكن استعمله بس فوق اثار الحبوب مو للوجه كله ؟ لان وجهي صافي وبستعمل كريم فيه فوائد كثير ماني قادرة استغنى عنه

انا في وجهي ثلاثة بقع بس من اثار الحبوب القديمة .

لو حطيت الزيت في وجهي كله لمدة اسبوعين او ثلاثة وبعدين ارجع استعمل الكريم بس ما هتكون في اضرار؟

طولت عليك السموووووووحة يا الغالية

>>>> الرد الرابع :

>>>> الرد الخامس :